(Gyógy)pedagógiai állapotmegismerés

Hogyan dolgozunk?
Az állapotmegismerések során nagyon fontos, hogy a gyermek jól érezze magát, megnyugodjon és el tudjon merülni a játékban, így az ehhez szükséges feltételeket igyekszünk megteremteni. Nem kapunk reális képet a gyermek aktuális állapotáról, ha túlságosan kimerült, beteg, valamilyen szokatlan esetleg traumatikus esemény után jön el hozzánk (pl.válás, hosszabb kórházi kezelés), ezeket vegyétek figyelembe érkezés előtt, inkább egyeztessünk új időpontot.
Olyan családok számára javasoljuk, akik úgy érzik, gyermekük tanulási, figyelem- vagy magatartásszabályozási nehézségekkel küzd;
Az állapotmegismerés nem egyenértékű a Pedagógiai Szakszolgálat vizsgálatával!
Iránymutatás lehet, hogy szükséges-e valamilyen fejlesztés, és/vagy milyen területen haladjon tovább a gyermek megsegítése.
A pedagógiai, gyógypedagógiai állapotmegismerés során ÓVODÁS korban elsősorban az irányított játék, szabad játék megfigyelését vesszük alapul, de vannak standardizált és egyéni képességeket mérő feladataink is, melyekkel a gyermek aktuális képességeit térképezhetjük fel. A figyelem, viselkedés és magatartás területein észlelt problémáknál nagyon fontos a közösségben és az otthoni környezetben tapasztaltak is, hiszen ezek a gyermek természetes közegei, itt "várható" a leggyakrabban tünet.
- megfigyelés szabad játéktevékenység közben (figyelem jellemzői, eszközhasználat, logikus gondolkodás, játékfajták választása, társas interakciók)
- DIFER - Diagnosztikus Fejlődésvizsgáló Rendszer (ismerős lehet az óvodából, elsősökkel is elvégzik - írásmozgás, verbális feladatok a gondolkodás megfigyelésére, beszédhanghallás, számlálási és számolási képességek, relációs szókincs felmérése)
- Sindelar-Zsoldos program - egyéni részképességek fejlettségét feltáró vizsgálat és tréningprogram, részletek ITT
- DISZ prevenció - diszlexia, diszgráfia gyanút előrejelző játékos feladatokkal, mozgásos játékokkal
- a gyermek egyéni igényeihez és képességeihez igazított játékok, feladatok